Wycieczka w Tatry

W  czwartek, 6 czerwca uczniowie  klas 4-8  wybrali się na wycieczkę w Tatry.

Swoją przygodę rozpoczęliśmy w Kirach – początek Doliny Kościeliskiej. Po przebyciu ok.6 km  dotarliśmy do Schroniska PTTK na Hali Ornak. Do schroniska szliśmy szlakiem zielonym.  Przy okazji dowiedzieliśmy się, że  kolor szlaku w Tatrach nie ma wpływu na jego trudność. Po drodze minęliśmy bacówkę, gdzie niektórzy uczniowie spróbowali tradycyjnych góralskich oscypków.  Pani przewodnik pokazała nam również, gdzie są  dwie znane tatrzańskie jaskinie – Jaskinia Mroźna i Jaskinia Mylna. Przez całą drogę  do schroniska towarzyszył nam szumiący  potok, a gdzieniegdzie pasące się na polanie owce. Po dotarciu do schroniska mieliśmy półgodzinną  przerwę, podczas której mogliśmy zjeść ciepły posiłek. Ze schroniska szlakiem czarnym  udaliśmy się w dalszą drogę, czyli nad Smreczyński Staw.  Widoki  w tym miejscu  były zachwycające. Pani przewodnik opowiedziała nam,  że niedawno widziała  nad stawem niedźwiedzia. Przyznała, że w Tatrach można czasem spotkać to zwierzę i trzeba wówczas zachować spokój. Chociaż są to duże i groźne zwierzęta, dla człowieka raczej nie są niebezpieczne.  Po pierwsze dlatego, że niedźwiedzie tatrzańskie   unikają ludzi, więc gdy nas zobaczą,  same się najprawdopodobniej oddalą. Po drugie, są to roślinożercy. Po krótkim pobycie nad stawem udaliśmy się w powrotną drogę.    Pomimo zmęczenia i obolałych nóg każdy wrócił zadowolony z wycieczki.
Wspólnie spędzony czas sprzyjał naszej integracji. Była to również okazja, aby  pokonać własne słabości i uwierzyć we własne siły. (Maja Nastałek, Jadwiga Kołodziej, klasa VI)